Energigivande onsdag!

Igår blev en sån där toppendag helt enkelt!

Började dagen med att bara ligga kvar i sängen en stund med datorn. Så skönt att ligga och dra sig lite.
Googlade runt på lite olika dansstudior i stan efter som jag väääääldigt länge känt ett sug efter att börja dansa.
Vet inte varför jag inte vågat tidigare? Kanske på grund av min dåliga kordination och kondition? Osäkerthet, dålig självkänsla?

Såg i alla fall att det stället som jag varit mest sugen på och liksom lutat mest åt skulle ha ett gratis prova på pass på kvällen. Ansåg att det var ödet så jag bokade in mig på en gång!

Spännnade! Och underbart!

Sen vid elva tiden kom underbara hanna hit på brunch. Hon är min energi-kick! Mår alltid så j**la bra av att umgås med henne!


Sen blev det sväng ner på stan för att hämta ut ett paket. En tradera vinst åt Anna, en ostindiska sockerskål.

På kvällen cyklade jag iväg till dansstudion, var ganska nervös kan jag säga.

Väldigt mysig lokal med fint läge.

Instruktören/dansläraren var väldigt pedagogisk och tydlig, helt enkelt väldigt bra. Passet var skitkul! Svårt att dansa i klackar och jag kände mig ganska klumpig och tung men gjorde mitt bästa :) Tyckte nog att jag hade helt okej höftgung om jag ska hylla mig lite oxå :)

Efteråt var jag stolt över mig själv som vågat pröva nåt nytt.
Mitt mål är ju att bli lite bättre på att utmana mig själv, säga ja oftare. Släppa sargen helt enkelt!

Så nu har jag bokat in två dansdagar i veckan :) Anmälde mig precis. Ska bli spännande att se vart denna resa tar mig :)


Jag vet i alla fall att jag nu har två roliga och energifyllda träningspass i veckan att se framemot från och med nästa vecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0