Vattenspinningen

Nu tänkte jag skriva en liten recension av vattenspinningen.

Jag har ju prövat på lite vattenspinning förut för längesen med min dåvarande PT, så jag visste i alla fall lite grann vad som väntade.

Det var samma instruktör som på vattenträningen så det var ju ett plus redan där eftersom jag tyckte hon var grym sist.

Skillnaden melan vatteträningen och vattenspinningen var att man använde benen mer i spinningen. Om man tränade hela kroppen på vattenträningen så var det lite mer fokus på ben och mage med spinningen tycker jag. Det var grymt jobbigt för benen. Men hur kul som helst.

Det är nåt med att träna i vatten som gör att även om det bränner i musklerna och det känns som man ska dö typ, så kan man slappna av på ett annat sätt och ge det där lilla extra. Så funkar det för mig i alla fall!

Vattenspinningen innehöll fler balansövningar vilket ju gör att magen för jobba ordentligt. Det var omöjligt för mig att står på cykeln, men det ska jag klara av efter några gånger har jag bestämt!

Jag kan verkligen rekommendera passet.


(Bilden har jag lånat från Fjärran Höjders websida.

Nu ska jag iväg och simma lite innan jobbet :)

Hoppas ni får en toppendag!

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Va roligt de låter med vattengympa! Måste man ha kort lr är de drop in som vanligt på de? Tänkte om dom med kort går före för att dom kan boka lr så? :)

2011-03-23 @ 10:34:09
URL: http://mimmi86.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ni kommer få superskoj! människorna är jättetrevliga allihopa, men jag kände mig också lite gammal, haha. Men som sagt oroa dig inte; de kommer verkligen inte tycka att du är tråkig :)

2011-03-23 @ 18:06:06
Postat av: Jenny

Åh vad kul det lät! Jag verkligen ÄLSKAR att simma, men studentekonomin räcker inte riktigt till för att ha både träningskort och simkort.

2011-03-27 @ 14:16:18
URL: http://jennyaliskt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0