Träningsvärk

Imorse vaknade jag med världens tränigsvärk i "kärlekshandtagen".
Jag fick nämligen pröva på en ny övning på gymmet igår. Sidoböjningar i ryggresaren.

Så här ser det ut:



Det är nog min nya favoritövning. Tar ordentligt på det ställe man vill, så träningsvärken gör mig inte ett dugg :)

Förövrigt känns det verkligen som det går framåt i träningen nu. Igår kunde vi höja vikten/belastningen på flera övningar/maskiner. Så nu händer det grejer :) Jag börjar oxå se en liten skillnad på mig själv. Lite mer linjer och musklerna börjar smyga sig fram. Helt otroligt på så kort tid tycker jag. Det hade jag inte förväntat mig. Och igår sa min tränare att hon börjar se ryggmusklerna :)
Jag har oxå mer träningsvärk och har "hittat" musklerna. Dvs att jag känner av dem lättare när jag gymmar nu, det är toppen för då känner man när man gör rätt i maskinerna.

Jag njuter verkligen av träningen. Mår bättre än någonsin.

Igår blev det en timme på gymmet med min tränare. Sen avslutade jag själv med 10+10 min på crosstrainern(tog en 2 min vätskepaus emellan) Sen körde jag 10 min på motiopnscykeln som nervarvningen. Svetten bara rann kan jag säga. Helt sjukt skön!

När jag kom ut från gymmet satt jag mig utanför och tog lite fil med proteinpulver. Då gick en gubbe förbi. Han sa oj du måste kört stenhårt du ser helt slut ut! Ja sa jag, och snart ska jag in och köra lite djupvattenträning!
Hehehheh kände mig riktigt stolt där! Även vi tjockisar kan!

Som sagt så blev det djupvattenträningen efter det. Vi körde cirkelvarianten, Väldigt jobbigt men kul :)

Efter det mötte Micke upp mig också tog vi en promenad ut til Stövarvägen och världens bästa mormor och morfar. Där kom vi insläntrandes vi åtta-tiden och blev bjudna på kvällsfika. Jättemysigt. Vi pratade en massa och blev såklart bortskämda. När vi skulle gå hem så fick jag massa fina gamla skålar av mormor. Jag älskar verkligen gammalt porslin och sånt, så jag blev ju helt lyrisk!

En riktigt motionsdag igår alltså! Med bästa avslutningen.

Idag blir det lugnare. Ska jobba 12-19.30 sen avslutas kvällen med ett pass vattengympa :)

Hoppas ni får en fin dag i vårsolen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0