SnabbMat

När det gäller bantning eller förresten bantning låter så negativt, vi kallar det leva hälsosamt och ta hand om sig själv istället :) . Ja när det gäller att leva hälsosamt så tror jag på vissa grejor(alla tror på olika metoder och det som funkar för dem, funkar för dem)

Jag tror i alla fall på motion, jag märker att så fort jag motionerar så får jag mer energi, migränen blir lindrigare, jag känner mig snyggare. Ja plus-listan kan bli hur lång som helst!

Jag tror också på att man kan äta det mesta, i rimliga mängder såklart!
Jag vet att GI och LCHF funkar jättebra för vissa! Men som sagt man måste hitta grejen som passar en själv!
Själv tror jag på (när det gäller maten) att räkna kalorier. Att helt enkelt ha koll på vad man stoppar i sig(kalori och näringsmässigt) och ha koll på vad man gör av med(motion).

När man gör av med mer än man stoppar i sig, ja då går man ner i vikt helt enkelt!

Ja ibörjan är det krångligt att hålla koll på varenda kalori hit och dit, men som med allt så lär man sig med tiden :)
Och det finns jättebra hjälpmedel. Det står alltid på förpackningen hur mycket en grej innehåller, sen är det bara att räkna.
Och när man äter ute då?
Ja det är lite krångligare, men det går, bara man tänker sunt!
Och för er som är snabbmatsjunkis så finns det listor. Alla stora kedjor har de i resturangerna och på webben :)

Se här nedan bara!

http://subway.se/naringsguide.asp?naring=1

http://www.max.se/naringsvarden.aspx

http://www.mcdonaldsmenu.info/nutrition/ourmenu.jsp






Kommentarer
Postat av: Sofia

Tycker som du jag!! Lite av allt tror jag verkligen att kroppen behöver =)

2010-04-21 @ 20:07:51
URL: http://mamagia.blogg.se/
Postat av: Linn

Bättre att äta bra och motionera, än att bara försöka banta ner sig. Kroppen behöver energi för att förbränna och för att fungera över huvudtaget! Och man KAN äta något onyttigt ibland, även om man vill gå ner i vikt. Då gäller det bara att ta en liten extra löprunda eller liknande utöver den vanliga träningen. Lycka till! :)

2010-04-28 @ 21:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0