Ok nu kör jag igång...

Min syster gifter sig den 10 juli. Och hon har frågat mig om jag vill vara brudtärna tillsammans med Jens syster. Självklart vill jag det!

Det är alltså ungefär 10 månader kvar till bröllopet.

Och jag har lovat mig själv en grej. Jag SKA gå ner i vikt till bröllopet. Jag VÄGRAR att var en tjock brudtärna. När vi handlar klänningen så ska det vara i 2-3 storlekar mindre än jag har nu.

Jag vet att det är lättare sagt en gjort. Jag har "bantat" förut och gått ner några kilon, men så brukar det stanna där. Nu vill jag juh gå ner ca 20 kilo, så jag måste helt lägga om min strategi.

Förut när jag gått ner och stannat(vid ca 5 kilo) så har ja mest ätit lite nyttigare och rört på mig lite mer.

Den här gången måste jag ta till extremare metoder än så. Okej jag har tio månader på mig, men det brukar säga svisch, och det finns ingen anledning att skjuta på det.

Jag vet vad ni tänker. 20 kilo! Men du är ju inte SÅ tjock, bara lite mullig.

Ja gott folk då ska jag förklara nåt för er. Jag är mest överviktig på magen. Bukfetma leder till diabetes och massa andra livshotande sjukdomar. Och jag vill inte dö när jag är 60. Jag vill ju bli gammal härlig tant!
Jag väger 81 kilo, så minus 20 kilo på mig skulle bli 61 kilo, vilket är fullständigt normalt och sunt för nån som är 166 cm lång. Som sagt jag väger 81 kilo vilket lägger mig på BMI 29.4.
BMI 26-30 är övervikt. Allt över 30 är fetma. Så ni ser ju vart jag är påväg. Och dit vill jag INTE kan jag säga.
Det är på tiden att jag tar tag i problemet!

Jag tänker vara väldigt ärlig å öppen i bloggen om min "kamp" mot kilona. För att jag inte skäms. Ni kommer få följa olika dieter, min träning, mina misslyckaden och mina framsteg.

Men kom ihåg jag gör det här för min egen skull!
Jag gör det egentligen inte för bröllopet. Bröllopet är bara en jävligt bra morot. Jag gör det för min hälsas skull, sen om jag är skithet(snygg) på bröllopet, ja det är ju en superbonus!

Jag är trött på att vara en tjockis!!!!



Kommentarer
Postat av: ia

Jag förstår vad du menar. Precis. Jag ska köpa kort på Sats och se till att gå ner 15 kg. Lycka till Åsa, det här fixar vi! Sommar 2010 är det oss killarna vänder sig om för att titta på ;) Go Girl!

2009-09-14 @ 10:17:18
URL: http://ihja.blogg.se/
Postat av: Linda

Gumman det kommer gå toppenbra! Jag håller tummarna för dig. För övrigt så tycker jag vi borde ses snart nu när jag håller till i Sverige och allt, saknar dig! Kraaaam

2009-09-14 @ 10:44:21
Postat av: Anonym

Go Åsa! Vet att du kan klara det! :)

2009-09-18 @ 23:01:27
Postat av: karin

Go ÅSa! Vet att du kan klara det! :)

2009-09-18 @ 23:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0