Om vattenträningen.

Så jag tänkte att jag skulle skriva lite om vattenträningspasset som jag hade med Linda igår.
Det höll nästan på att inte bli av alls, för när jag kom in på Fjärran såg jag en person där, som typ är den sista på planeten som jag vill se. Men jag lät det inte sänka mig utan gick snabbt in till badet.

Där möte Linda upp och berättade att vi skulle köra en halvtimme vattenspinning, pyttsan bara en halvtimme tänkte jag. Så tänkte jag inte 20 minuter senare, då gick tankegångarna snarare åt "Jag dör" hållet :P
Jag trodde att jag skulle ha några hyfsade fördelar på vattenträningen. Dels så har jag jobbat som simlärare, vindsurfat en del, motionssimmat mycket, sen så tyckte jag att jag har hyfsad balans oxå. Allt det där fick jag äta upp :)
Det enda jag hade en fördel av var att jag tydligen har hyfsad bålstabilitet enligt Linda. Men vadå jag är ju en liten tjockis med värsta putmagen kontrade jag med. Men det har tydligen med de djupliggande magmusklerna att göra (som man tydligen kan ha under allt det där fettet på magen, även om man är en liten tjockis!)

Ja tillbaka till sak. Vattenträningen var jättejobbig, man fick verkligen upp flåset, men den var även sjukt kul, jag skrattade flera gånger under våra 30 minuter i poolen. Så här dan efter kan jag oxå säga att den ger mindre träningsvärk än gymmet eftersom den är skonsammare.

Nästa vecka ska vi oxå köra vattenträning. Dock inte spinning utan med flytbälte som tydligen är ännu jobbigare än spinningen. Så det ska bli spännande att se hur det är :) Överlever jag? (klart jag gör!)
Självklart kommer även en utförlig rapport om det passet oxå :)

Snart ska jag cykla iväg till jobbet för ett kort litet kvällspass!

Kommentarer
Postat av: Louise

kul =D Jag tror du har grymma magmuskler!

2009-11-19 @ 16:57:56
URL: http://lollo83.blogg.se/
Postat av: sophie

Vattenspinning låter verkligen jobbigt!

2009-11-19 @ 19:17:56
URL: http://gnuggis.blogg.se/
Postat av: Sara

Skönt med vatten träning.



Ja killen kanske kan följa med då. Skicka en inbjudan gumman=) När flyttar ni då? Grattis!

2009-11-20 @ 10:03:25
URL: http://sarriiis.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ingen dålig träning det där inte! Kan tänka mig att det var bra mycket jobbigare än det vi gjorde på spat =)

2009-11-24 @ 20:56:12
URL: http://mamagia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0