Smeknamn

När jag var liten kallade min mamma mig för babylove. Pappas polare kallade mig för svart-fia. Mina dagis fröknar var helt fascinerade av mina mörka ögon och mitt hår och kallade mig för Ronja(efter Astrid Lindgren figuren) När jag gjorde nåt bus, som att svälja tuggummit, jag var en väldigt lugn unge och det var väl typ det närmaste jag kom bus! Så kallade min mamma mig för tokfralla.
På mellanstadiet började killarna i klassen kalla mig för Pågen, fråga mig inte varför, jag låtsades såklart bli stött och irriterad, men gillade såklart i hemlighet att få ett alldeles eget smeknamn! Som ju oxå antyde att jag var en av grabbarna...Påg=Pojk!
När jag började gymnasiet och träffade Lollo så började hon kalla mig Ozzy....för att det var så likt Åsa.
Själv använde jag smeknamnet Sigge på mig själv efter mitt mellannamn Sigrid, men det slog aldrig igenom riktigt :) Brukar bli så när man försöker ta ett smeknamn själv:)

Så trots att mina föräldrar döpte mig till det enkla korta namnet Åsa(som jag förövrigt älskar, skulle aldrig vilja heta nåt annat) så har jag fått mina trevliga smeknamn med åren :)

Kommentarer
Postat av: Louise

Du glömde Rosa-Åsa ;-) det kallades du för du älskade rosa!

2012-05-02 @ 20:44:46
URL: http://lollo83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0