Dagens frukost



Fröbröd med ekologisk färskost, Stekt ägg, ost och lite bacon.

Älskar det har brödet. Det var med i en helt fantastisk kokbok som jag fick av älsklingen nu när jag fyllde år. Så jag bestämde mig för att provbaka det igår. Och det var så enkelt att göra. Gick jättesnabbt. Inga krångliga dyra ingredienser. Hur gott som helst. Och mättande!

Bakade även kex ur kokboken till födelsedagskalaset. Jag hade köpt "vanliga" kex till gästerna oxå. Tänkte att det är väl bara jag som kommer äta LCHF-kexen. Men nej då alla provade dem och de gjorde succé :) Till och med min mamma som inte tycker om kokos(det är kokos i kexen) älskade dem!

Ikväll ska jag testa att baka ett ostbröd ur boken.
Jag har verkligen hittat matlagningsglädjen sen jag lade om min kost :) Älskar att pyssla i köket nu. Och det är ju sån enkel mat. Jag trodde det skulle bli svårt, och dyrt. Men nej det är det verkligen inte. Det är roligt.
Och inge dyrare än vanligt direkt. Jag har alltid gillat att handla "bra" mat. Har alltid tyckt att det varit värt att lägga extra pengar på mat. Vet inte om det kommer av att jag jobbar i matbutik eller om jag helt enkelt anser att det man stoppar i sin kropp ska ha kvalité.

Jag har sen några år tillbaka blivit ganska noga med att inte köpa mat med massa tillsatser. Mycket på grund av migränen. Så det tänket hade jag redan. Och jag har börjat köpa mer och mer ekologiskt.
Jag vill ha "ren och fräsch" mat.
Kroppen mår så otroligt mycket bättre. Också är det mycket godare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0