Godaste höstlunchen

Här om dan gjorde jag en enkel, billig och god höst lunch.
Grönsakssoppa.
Det är ju verkligen rotsakernas säsong nu så det är både billigt och miljövänligt att äta dem.



Så här gör jag den, man kan göra lite som man vill:

Några morötter, (den här gången tog jag tre stora). Några palsternackor(jag tog två).
En bit rotselleri. Purjolök(jag tog ungefär en halv) Tärna allting fint.
Koka upp en och en halv liter vatten, i med 3 buljongtärningar grönsaksbuljong(gärna ekologisk) Ha i lite Renee Voltaire lantbuljong(för smakens skull, jag har den i allt, den är fantastisk!) Låt koka tills grönskakerna blivit mjuka(inte för mjuka såklart). Klart!!!! Jättegott å jättenyttigt!

Jag åt en knäckemacka med färskost, avockado, salami och brieost till som ni ser på bilden :)



Kommentarer
Postat av: Jennie

MUMS! Den där soppan ska jag försöka mig på någon dag!

2010-09-19 @ 20:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0