Om att känna sig liten igen!

Vid vissa tillfällen känner man sig liten igen, Och då menar jag mer så där liten, som att vara barn igen. Och inte liten å patetisk,
Jag hade en sånt tillfälle när jag åkte bil hem från Elins å björns bröllop i söndags, med mamma och pappa.
Bröllopet var helt fantastisk! Jag hade så otroligt roligt, det blev fest inpå små timmarna. Jag gick och lade mig strax innan fem, en hel del alkohol hann jag få i mig oxå. Jag vill inte påstå att jag var tokfull, men lite berusad vart jag allt.
Dagen efter vankades det frukost, så det var bara att kliva upp vid nio igen. Drygt fyra timmars sömn alltså, vilket är extremt lite för mig som är jättekänslig mot sömnbrist pga migrän.
 
Första biten hem gick galant, vi släppte av maria och jens i Uppsala. Men redan hemma hos dem började jag känna mig hängig och blev otålig till att åka vidare hemåt.
En bit efter Uppsala somnade jag i bilen. Och när jag en stund senare vaknade så mådde jag fruktansvärt illa. Så jag bad pappa stanna på nästa rast plats. Mer än så hann jag inte säga innan jag kände mig tvungen att rycka åt mig närmaste plastpåse och spy. Allt gick väldigt fort och jag träffade med det mest i påsen, men fick lite på kläderna och lite på bältet och sätet.

Vet ni vad mina gulliga föräldrar gör då?
De säger: Nej det var nog inte bara alkoholen, det var nog sömnbristen som spelade in oxå.
Sen säger pappa att det inte gör ett dugg att det kom lite på bilen(mina föräldrar har en hyfsat ny å fin bil), för den går ju att tvätta, viktigast att jag mår bra.
Sen byter min gulliga mamma plats med mig så jag får sitta fram och hon stackarn för sitta bak i spylukten(hon påstod dock att det inte luktade så farligt)

Då känner man sig liten å ompysslad :)



Jag mamma å pappa!

Kommentarer
Postat av: D.

Åh, vilka snälla päron :)

2008-07-28 @ 17:59:42
URL: http://www.sorkmos.com
Postat av: Lollo

Haha, nästan en Emma-repris alltså? :D

FInt kort på er :)

2008-07-28 @ 19:32:07
URL: http://lollo83.blogg.se/
Postat av: Carro

Stackars dig.



Finklänningen! :)

2008-07-29 @ 11:15:20
Postat av: mamsen

Gohjärta!

Du är ju världens bästa Åsa!

Vilken himla fin bild på oss.

Nallekramar mamsen

2008-07-29 @ 12:23:54
Postat av: emma

Det var gulligt av dem! Jag vet ju som sagt hur det kan kännas att râka spy i bilen, hehe.. Vad ni är fina pâ kortet!

2008-07-29 @ 23:24:23
URL: http://emmaimadrid.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0