Angående vikt igen

Angående vikt igen. Eftersom jag skrev det där om Samantha. Ni vet Bridget Jones Dagbok, den där otroligt populära chicklit-boken som har blivit två filmer. I boken ska ju Bridget framstå som mullig/tjock....vet ni hur mycket hon väger i boken (jag har den framför mig just nu) 60 KILO!!!!!! Fattar ni hur glad jag skulle va om jag vägde 60 kilo!!!! Jag är ca 166 lång och jag väger inte 60 kilo kan jag säga, om jag vägde 60 kilo skulle jag nog dra ca storlek 36-38 och S-M. Det är oxå helt jävla FUCKED UP att de anser 60 kilo som fet!!! Konstigt att tjejer har dåligt självkänsla och svälter sig hela tiden.

En annan sak som jag blev jäkligt irriterad på var när jag slår upp första sidan i mammas hemmets journal imorse. Där är en intervju men Siw Malmqvist med massa bilder. Varv en riktigt tjusig när hon ligger på standen i shorts. Under bilden står det. En ung Siw en dag på stranden. Den smala midjan mätte samma mått som huvudet; 57 cm. - Jag var aldrig hungrig! Arne Domnérus brukade fråga mig om jag hade ätit eftersom jag ofta glömde bort att äta.
Vad skickar det ut för jävla signaler? Att hon va stark å tuff som aldrig va hungrig å aldrig åt? Nää för det är ju fult att äta eller?

Kommentarer
Postat av: Lollo

Jag har också irriterat mig på det där i Bridget böckerna.

Du har så rätt i dina iaktagelser tycker jag!

2008-07-02 @ 19:18:39
URL: http://lollo83.blogg.se/
Postat av: Carro

Ja det är så irriterande med vikt och ideal. Måste få alla att inse att dom duger som dom är och att man ska trivas med sig själv.

Lät härligt med en tjejkväll :) och starka singeltjejer behövs också som förebilder :) killar är bara tidsfördriv ;) hehe. man klarar sig egentligen bäst på egen hand :)

Som en tant sa till mig förra året: "Jag har funderat på att skaffa man igen... men näää! Då skulle jag väl få börja diska och passa upp, då är jag hellre själv" :P (jag var där som hemtjänst)

2008-07-02 @ 19:40:24
Postat av: carola

Håller med dig till tusen. Som att vara smal är det ända rätta. Och då särskilt modellsmal, size zero. Helt jävla insane. Man blir förbannad, 60 kilo är väl en rätt bekväm och hälsosamvikt inte fan är man tjock då. Grrr. Boneheads. Man är bra som man är, och man borde kunna få se ut hur som helst utan att det ska vara "fel". Usch. Kram Carola

2008-07-04 @ 18:41:25
Postat av: emma

Hâller med jag ocksâ, verkligen helt sjuka ideal vi har!! Och som inte gynnar nâgon, ingen mâr ju bra av att behöva sträva efter nâgot som inte är normalt. Och enligt medierna kan man aldrig vara nöjd med sig själv, alltid är det nâgot som mâste fixas till. //en trött emma kl 4:40 som inte riktigt kan tänka klart =)

2008-07-05 @ 04:39:44
URL: http://emmaimadrid.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0