Alla bäckar små räknas

Vägde mig när jag gick upp imorse. Nu har jag gått ner 1.5 kilo från "startvikten". Grejen är ju att jag inte riktigt vågar lita på viktnedgången. Känns som min kropp pendlar minus plus två kilo beroende när på dagen jag väger mig, om jag har vätska i kroppen osv.
Men men förhoppningsvis är de här kilona ett teckan på att det går åt rätt håll iaf.
Men gud va mat fixerad man blir när man försöker lägga om sina matvanor.
Det enda man tänker på är typ mat, fett och olika dieter.
Det gäller verkligen att ha disciplin. För även om man inte är hungrig kan man bli sugen på mat bara för att man tänker på det hela tiden. Det blir liksom som att man omedvetet motarbetar sig själv.

Kommentarer
Postat av: D.

Härligt, Hejar på dig!



puss

2008-07-31 @ 11:55:55
URL: http://www.sorkmos.com
Postat av: Lollo

Duktig du är! Men jag trodde ni inte skulle få tjuvväga er? Kanske missuppfattade :D

Usch vet hur det är, när man inte får äta nåt så blir man skit sugen, men när man får äta så bryr man sig inte om sån mat, typ pizza, mAx osv :O

Kraam

2008-07-31 @ 13:56:07
URL: http://lollo83.blogg.se/
Postat av: Carro

Ja till slut har man renat sin kropp från att bli sugen på onyttigheter, och äter man lite mindre så krymper magsäcken också typ, och man blir mätt på mindre.

2008-07-31 @ 13:58:36
Postat av: Carin

Bra Åsa! Jag håller tummarna! För att få så "rätt" vikt som möjligt ska du alltid väga dig på samma tidpunkt, exempelvis på morgonen när magen är tom. Därför kan vågen visa olika vid olika tidpunker samma dag eftersom du får i dig en del under dagen. Lycka till varjefall!! Pusskram

2008-07-31 @ 21:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0