Fredag

Vaknade tidigt idag igen. Trots att det blev ganska sent igår, 23-tiden somnade jag, det är sent i min värld :P

Vaknade med magknip. Det gjorde Molle oxå kan jag säga. Har nu fått i mig lite frukost och känner mig lite sisådär. Seg, ont i huvudet och ont i magen. Sov ganska oroligt, förmodligen på grund av magen. Drömde konstigt, att jag letade efter nåt brev Ida skrivit. Hmm tror ändå det kommer bli en bra dag idag :)

Börjar faktiskt känna av bröllopstressen nu. Även om det inte är nåt direkt påtagligt så är det smågrejor. Som att man är tröttare på kvällarna, lätt irriterad, rastlös.

Antar att jag drömde om Ida för jag tänkte ganska mycket på henne igår. Missförstå mig rätt, jag tänker på henne VARJE dag, ibland mer, ibland mindre.

Ibland när jag har svårt att sova brukar jag tänka på hennes händer. Speciellt hennes tummar, jag kan se dem EXAKT framför mig. Smala, lite svängda uppåt oftast med nagellack. Hon är så otroligt levande i mitt huvud. Varenda por i hennes ansikte, hennes röst. Alla tonlägen, hur hennes röst ändras när hon blir irriterad på mig. Hennes skratt, när hon sjunger.

Skrev ett körschema för nästa vecka här om dan. Känns bra att ha allt på papper. Precis vad man ska göra dag för dag innan bröllopet. Kom på att jag inte ens börjat tänka på brudbuketten. Och bordsplaceringen....gahhhh. Tur att jag är ledig nästa vecka. Jag har sån tur att bröllopet ligger på min lugnaste arbetsvecka i månaden. Så jag behövde bara ta semester 3 dagar för att få ledigt i en hel vecka....Lyxigt! Vissa fördelar med handels :)
I vanliga fall brukar jag ta på mig extratider när den veckan kommer eftersom jag tycker det är lite förslappat med 3 arbetsdagar på en vecka. Oxå en fördel med mitt jobb, att kunna jobba extra...brukar i stort sätt aldrig vara något problem.

Kommentarer
Postat av: Mika

Fint skrivet. Jag behöver hjälp på traven ibland för att minnas... Nu fick jag lite sån hjälp. Tack!

2012-02-17 @ 10:41:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0