Bakar

Vaknade ovanligt tidigt imorse, runt sju. Jag gick och la mig ganska tidigt igår så det var förmodligen därför. I vanliga fall när jag vaknar tidigare än planerat brukar jag ta mig till gymmet, gå ut å gå eller simma. Men eftersom jag är förkyld nu och det närmar sig bröllopet vågade jag inte "riskera" nåt. Så jag bestämde mig för att baka Oopsies. Det är jättebra att ha i frysen. Det är ett gluten och kolhydratfritt bröd gjort på ägg och philadelpiaost. Brödet i sig smakar inte så mycket. Kanske går att likna lite vid en luftig tekaka. Det går att variera oändligt med pålägg, som de flest andra mackor. Några av mina favoriter är klassisk räk eller äggmacka. Salami macka med grönsaksberg. Eller att grilla dem dubbla i mackjärnet med massa ost emellan!

Då är väldigt enkla att göra men lite smådryga eftersom det inte blir så många på en sats och de tar upp stor plats på plåten. Så jag brukar göra dubbel eller trippelsats åt gången och typ ha tre plåtar i ugnen samtidigt. Då gäller det att hålla lite koll på dem så de blir jämt gräddade.


Min kamera är som sagt paj och jag får fota med min dumb-phone så länge så håll till godo trots dålig bildkvalité!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0