Tisdag

Idag är det tisdag å jag är ledig...så skönt.
Har tagit ett långt bad och skrubbat mig..skönt. Lite bodylotion på det..perfa.
I efteriddag ska jag ta en fika med Jimmy, han är hemma hos sin mamma i Lingbo en snabbis. Alltid lika trevligt att hänga lite med honom.

Förra veckan va jag hos farfar och klippte gräset och donade, så denna vecka ska jag ägna lite tid till mormor och morfar. Ska hälsa på dem imorgon, de ser jag verkligen framemot. Då bjuds det på mormors famous köttbullar...mums :)

I helgen var jag på kalas hos lollo...hur kul som helst, hon hade lagat en jättegod kycklinggryta. Sen drog vi vidare till Heartan, hade väldigt trevligt där oxå :)

I söndags hängde jag med mamma, vi gick en sväng på köpis. Mamma köpte en skitsnygg tunika på BikBok, hmm lite Twiggy inspirerad kan man säga, jättefin på henne.
Jag köpte två tröjor, en typ kortärmad puderfärgad munktröja, och en vit t-shirt med ett tjejansikte på, gräslig modell men snyggt tryck så jag ska sy om den lite, jag tror den kommer bli ett linne :)
Vi passade även på att luncha på köpis, jag åt världens godaste skagensallad..inte speciellt nyttig men ibland så måste man få fuska lite :)

Sen åkte vi hem till pappa Bosse som håller på att byta ut alla fönster i villan till super hightech fönster...hihihi.
Han är så duktig den gamla byggubben :)
På kvällen blev det alltså middag hos mor och far, kycklingsallad..den va nyttig iaf :)

Igår jobbade jag, stod i caféet i stort sätt hela dagen...men det va så lugnt, inte många som åker å storhandlar en måndag :P....men en rolig överrsakning fick jag iaf...Farbror Joel, en av mormor å morfars bästa kompisar va där å handlade, så då fick jag en liten pratstund med honom, han är så tervlig, berättade om alla sina amerikaresor gjorde han.

Men när vi stod där å pratade kom det fram en annan gubbe som brukar handla hos oss rätt så ofta. Han liksom kramade mig över ryggen å sa att:-Hej gumman Tjejerna här är så duktiga å står i, till Joel.
Alltså det är alltid trevligt att få beröm på jobbet, men jag tycker det är lite obehagligt när de tar friheter, som att kalla en gumman(hatar det) och till råga på allt ska hålla på att ta på en å kramas...usch...så väl känner han mig inte bara för att han handlar korv av mig ibland.

Nu ringde Jimmy precis, 3 ska vi ta en fika. Andra planer för dan är väl att städa, vila lite (migränen sitter i lite från igår kväll), kanske tvätta lite.
Och ikväll kanske jag går på bio alldeles, själv, har aldrig gjort det förut så de måste man ju prova på :)

Kommentarer
Postat av: Lollo

kul med långt inlägg, hoppas fikan med Jimmy var Nice.
Jag hälsade alicia o hon blev överlycklig =)
Får se när jag ska orka ta tag i min garderob.
Puss

2007-10-02 @ 21:38:12
URL: http://lollo83.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0