Kalorikoll-just sayin´!

En sån här "Bantningsbar" innehåller 200 kcal.


Den här Magnumglassen innehåller 180 kcal


En hel 250g burk lätt Kesella innehåller ca 185 kcal


Vad skulle du helst välja?

Okej jag erkänner att jag ganska ofta helst skulle välja magnumglassen :P

Men det jag försöker säga är att de där dietkakorna inte är så jädra super nyttiga egentligen. Och helt sjukt dyra.
Gör en god smoothie på kesella, en skvätt sojamjölk och valfria bär istället. Tusen gånger bättre mellanmål! Och godare, de där barsen smakar ju bark!

Det jag oxå försöker antyda är att det är helt okej att unna sig en glass ibland. Med betoning på ibland!!!

Jag är en riktigt nörd i mataffären, vänder alltid på varorna för att läsa närings och innehållsförteckningen. För där står faktiskt allt. Svart på vitt!

Kommentarer
Postat av: Louise

Jag skulle lätt välja glassen! ;)

2012-06-07 @ 20:33:34
URL: http://lollo83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0