Ruffs

Morgonens konversation:

Micke: Du är så gullig i ruffsigt busigt hår.
Jag: Tur att du tycker det är gulligt då, med tanke på att jag jämt har ruffsigt hår!

Igår natt fick jag ett sånt där sms som jag alltid bävar för när Micke ligger borta på jobb.
Typ så här stod det: Det är ingen fara, men jag har råkat ut för en olycka.

Min stora skräck är ju att det ska hända en arbetsplats olycka när Micke jobbar. De jobbar ju ofta väldigt långa dagar. Och då är det ju lätt att man blir trött och tappar fockus.

Som tur var hade Micke änglavakt den här gången. Men jag tror han till och med var lite skärrad själv. Hade han stått en halvmeter åt andra hållet så hade han fått gifta sig sittandes i en rullstol.
En balk föll ner, men som tur var fick Micke bara en planka över sig. Han föll ner i ett 1,5 meter djupt hål av slaget och landade på en plåt. Som tur var höll plåten, annars hade han rasat ända ner i källaren.

Så nu klarade han sig med "bara" ett rejält skrapsår, uppsvälld rygg och ganska mycket smärtor.

Idag har han varit hos läkaren på hälsocentralen. De skickade honom vidare till röntgen på sjukhuset. Förmodligen är det ingen fara men det är jättebra att det kollar igenom det ordentligt, vilket tydligen oxå är standard vid den här typen av arbetsplatsolyckor.
Han kan ju gå, även om det går lite saktare än vanligt.

Min älskling, man blir så skärrad när sånt här händer. Jag är glad att ha honom hemma nu i alla fall så jag kan krama på honom och mata honom med choklad :)


Kommentarer
Postat av: mika

nämen usch!

tur att det gick bra! hälsa honom att han ska se till att arbetsgivaren ska rapportera allt som ska rapporteras till alla myndigheter!



ta hand om varandra nu! kram!

2011-10-28 @ 12:24:09
Postat av: Louise

men fy vad otäckt, skönt att det gick bra!!

2011-10-28 @ 13:37:23
Postat av: Helena

Vad skrämmande! Vilken lättnad att det gick bra.

2011-10-29 @ 21:05:37
URL: http://helenabenedicks.com
Postat av: Anna

Åhhhhhhhhhhhh så trist hjärat, vilken tur att det gick bra!!!

2011-10-30 @ 00:01:25
Postat av: hannah

hemskt när något sånt händer, sånt man aldrig tror händer en själv.. något som får en att förstå hur mycket någon betyder och därför man aldrig ska lägga sig osams. Ta hand om honom nu.. :)



(jag vill också bli matad med choklad)

2011-10-31 @ 15:29:38
URL: http://hannahcharlotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0