Risig+Kostschema

Vaknade ganska tidigt imorse, runt 8. Vaknade av att jag hade ganska ont i magen. Tänkte gå iväg till gymmet men åt lite frukost först. Vilket bara gjorde magen värre. Blev riktigt risig. Vi behöver ju inte direkt gå in på detaljer om det.
Men jag hade en lunch med Lollo och Nelia inplanerad hos Sofia och Nova, så det var ju bara att ställa in. Ville absolut inte smitta ner bebis-Nelia med nåt och inte de andra för den delen heller. Så tråkigt att behöva banga.
Ja jag behöver väl inte säga att det inte blev nåt gym heller.

Blev ju till att bänka sig i soffan och ta det lugnt istället :(
Uttråkad och hängig så kollade jag upp den här tjejens blogg : Karin , läste om henne i Wellness igår på jobbet och blev så inspirerad. Så jag ville kolla upp henne lite nogrannare. Superbra blogg!
På nåt sätt(trots att hon är värsta fitnesstjejen) så kunde jag känna igen mig i henne. Hon är oxå sambo+katt, jobbar på Ica och har varit överviktig.

Fick då för mig att jag skulle skriva ett eget kostschema. Är ju varit mer än rejält trött på min kropp på sistånde. Trots att jag ökat träningsdosen händer det varken nåt på vågen eller midjemåttet. Dock hade jag ju som sagt gått upp i muskelmassa(klentröst:( men måste få ursäkta mig själv lite) Och jag vet ju att jag äter sååå fel, antingen är det allt(å då menar jag verkligen allt!) eller inget :( Stackars min kropp vad jag misshandlar den.

Ja gick i alla fall in på livsmedelverketshemsida , äääälskar den. Började söka på saker som jag vet är nyttiga och kan tänka mig att leva på :) Satte ihop ett kostschema. Jag måste säga att jag blev riktigt nöjd. Vet ju att man kommer ha sug ibland och va hungrig ibland, men i det stora hela tror jag faktisk att det kommer bli ganska bra att följa denna plan. Jag kan liksom leva med den :)

Har funderat på hinder som kommer dyka upp på vägen, och hur jag ska ta mig över och runt dem. Peppar mig själv mentalt. Så ärligt, hädan efter kommer jag säga nej, jag kommer skita i missunnsamma kommentarer i lunchrummet., jag kommer kanske va "skittråkig". Jag tänker va stenhård!

Jag skiter i vad alla andra tycker och säger, Jag gör det här för min egen skull, ingen annans! Jag är less på att gråta och slita mitt hår så fort jag går in i min garderob och prövar kläder. Jag vet att JAG kommer tycka om mig själv mer om jag blir smal.





Kluddigt men så här kan det se ut!

Kommentarer
Postat av: Anna

Duktiga Åsa och fina anteckningar :0) Krya på dig med magen. Stor kram

2011-10-11 @ 18:41:31
Postat av: Sofia

Hej! Hoppas du är piggare nu, vi saknade dig idag - men jag lovar dig att det blir fler gånger!!

Kram kram

2011-10-11 @ 22:10:29
Postat av: hannah

hejja pååååå :) duktig du är!

2011-10-13 @ 09:12:51
URL: http://hannahcharlotte.blogg.se/
Postat av: Louise

vi får träffas snart ändå =) skönt o ha en kostplan o följa! Vi borde verkligen planera veckans måltider vi med, iallafall middagarna så man vet vad man ska laga.

laxsalladen såg supergod ut!!

2011-10-13 @ 11:49:36
URL: http://lollo83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0