Premiärbad i ån!

Igår utfördes årets första utomhusträning inför Vansbro simningen. Maria Larsson kom och hämtade upp mig i stan så tog vi bilen ut till badplatsen i Hagaström.

Väl på plats gjorde min fina mor oss sällskap. Det var cirkus 17-18 grader i ån. Men förvånansvärt en hel del folk på playan. En del(okej ganska några) badade till och med.

Vi satt å pratade i solen på en filt en stund, sen bestämde vi oss för att prova på ån. Ganska kallt var det. Men eftersom vi var tre vikingar som peppade varandra så kom vi i ganska fort. Sen blev det såklart en del simning. Vi simmade bort till en brygga....ca 600 meter gissade vi på. Vi var nog i ungefär en kvart. Ganska lagom för första utomhusträningen!

Är så otroligt glad att mina Vasatjejer har flyttat tillbaka till stan och att jag har börjat umgås med dem igen! Det är den exakta rätta tidpunkten i livet känns det som. Kanske att Ida har ett litet finger med i spelet :)

När jag kommit hem från Hagaström smsade Linda och frågade om jag vill hänga med på en promenad i Hemlingby. Och det ville jag juh. Det blev 5 kilometer i skogen och en massa mygg. Men supertrevligt! Det kanske låter extremt klyschigt men jag uppskattar verkligen de små sakerna i livet på ett helt annat sätt nu.

Som ni förstår var igår en väldigt lyckad ledig dag. Men framåt kvällningen var jag extremt trött. Så jag och Micke-fästmannen slog igång en film. Litte shop of horrors blev det, orginalet från 1960. Mycket bra. Och en väldigt ung Jack Nicholson som masochist hos tandläkaren var ganska kul faktiskt :)


Eftersom jag var väldigt trött la jag mig tidigt. Sen drömde jag om Ida. Vi satt på golvet i hennes flickrum och pratade. Jag lyfte på en prynadskudde i hennes säng och luktade på den. Den luktade Ida. Sen fick jag krama henne . En fin dröm.







Kommentarer
Postat av: Louise

Vansbro simmet kommer passa dig utmärkt som är så säker på att simma.

Duktig du är som orkar hålla igång så mkt med både springning och promenad o simning!! Impad.

2011-06-07 @ 19:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0