Trevlig överraskning

Fick nåt infall och vägde mig imorse. Fick världens trevligaste överraskning. Minus 2 kg. Och då tänkte jag genast så här. Men jag har ju inte bantat, hur har detta hänt?

Jo det är ju underbart. Jag har kommit igång med träningen. Undvikit godis å sånt. Ätit vanlig normal mat. Undvikit snabbmat. Inte svultit mig själv, inte kört på bara massa pulver. Jag har börjat lägga till mellanmål. Äter mer regelbundet alltså.

Tänk va det lilla kan göra.

Jag har liksom alltid haft inställningen att man måste köra stenhårt. Den klassiska inställningen: Nu börjar mitt nya liv, från och med måndag ska jag bara äta sallad och springa en mil varje dag.
Och då har man ju alltid fallit på lördagen.

Tänk att små sunda val kan ge resultat. Jag behövde se det. Att det är de små förändringarna i vardagen som är hållbara i längden, och ger resultat!





Kommentarer
Postat av: mika

härligt! nu kör vi! sunda val o normalt liv! vi ska må så bra i höst du o jag!

2010-09-08 @ 10:05:41
Postat av: Jennie

Härligt, Åsa! Det lutar sunt och bra, det är huvudsaken.



Tack, jag börjar bli bättre nu faktiskt, hoppas din förkylning också börjar ge med sig :) Åh, va skoj, vore trevligt att ses någon dag!

2010-09-08 @ 18:21:05
URL: http://lionesss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0