Och hur går dieten?

Ja jag tycker faktiskt att det går hyfsat. Jag känner mig inte så fasligt hungrig, och när jag gör det så tar jag bara en kopp te så känns det bättre :)
Men det är hyfsat tråkigt att inte äta mat, speciellt när man älskar mat. Det jag längtar mest efter just nu är faktiskt inte ett Max-mål eller så utan rökt lax! Åhh rökt lax, jag tänker på det hela tiden.
När jag å syrran var å fika i förmiddags (jag drack te såklart) så beställde hon sallad med rökt lax. Hon visste inte att det är det jag har sug efter just nu, och det sa jag inte till henne heller. Då hade hon bara fått dåligt samvete.
Men det gick bra att kolla på när hon åt.
Det går liksom bra när man vet att man inte kan äta det själv.


Igår kväll var jag hemma hos Mika och kollade på Idol, jag brukar aldrig kolla på det men det var från Gävle å Mika ville kolla så då blev det så. Och det var faktiskt helt okej att hinka te framför tvn istället för chips. Jag säger inte att det var samma sak, men absolut ok!

Energi är lite lägre känner jag dock. Jag blir tröttare. En powernap just nu skulle inte vara helt fel.
Och humöret dippar lite oxå. Bara korta perioder som tur är. Och jag har inte fått några utbrott än så länge...Peppar Peppar!

Jag har kollat runt på nätet lite efter bra "hjälpmedel" sidor idag och hittade två som verkar vettiga. Jag ska leta mer sen.

Här har ni länkar till dem iaf!
http://www.kaloridatabas.se/kalorier+i+livsmedel/

http://www.gnarpan.com/kalorier/kalori_tab.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0