Falurågrut fällan

Igår jobbade jag hela dan, sen var det tänkt att jag skulle ut på en powerwalk. Men jag var helt slut när jag kom hem så nån sån blev det icke. Pappa kom förbi en sväng å ställde upp några stolar i mitt föråd, annars blev det tyvärr inte så mycket vettigt gjort igår.

Ja jobbet då? Jag var rätt trött där men, förstår inte varför jag var så trött igår
.

Och när man är trött vill man bli piggare. Och jag(dum nog) trodde att jag skulle finna min energi i falurågrut. När jag är trött på jobbet så är mack-fällan livsfarlig. Jag har aldrig mackor hemma eftersom jag vet hur farligt det är, så enkelt att bara ta en macka.
Men på jobbet där finns det massa bröd å pålägg.
Som tur är har jag karaktär nog att hålla mig borta från det ljusa och det mjuka brödet.
Men en liten hårdmacka med smör å skinka kan väl inte göra så mycket tänker jag, åsså blir det en till och en till....

Så jag var sjukt besviken på mig själv igår. Som tur är så straffar min krångelmage mig på en gång. Jag fick jätte ont i den.

Men jag blev så klart depp och besviken på mig själv. Men då gäller det att tänka positivt.
Okej jag gjorde ett misstag. Det var inte värt det, jag fick ont i magen och ångest. Det gjorde att jag blev tröttare. Och jag kände mig tjock och karaktärslös.
Alltså ska jag inte göra om det. Om jag blir frestad, ska jag tänka på allt det här ovan.

Jag orkar inte träna idag, men imorgon är en ny dag och då går jag å simmar direkt efter jobbet. Jag lagar en nyttig matlåda nu. Så är det nya tag imorgon.
Det är bättre att tänka så.

Istället för att tänka som jag tänkt tidigare, Ähh nu är allt förstört, jag är kass, lika bra att skita i det.

Nya tag idag!!!

Kommentarer
Postat av: Sophie

Ojoj, jag som äter mackor varje dag och inte bara en gång heller =P

2009-09-23 @ 09:38:39
Postat av: Carro

Rätt tänkt :)

2009-09-23 @ 09:54:50
Postat av: Louise

hårdbröd är väl ingenting.. tråkigt o höra att du fick ångest av o äta det! hade ju kunnat vara en gräddtårta =P

2009-09-23 @ 12:54:13
URL: http://lollo83.blogg.se/
Postat av: ia

Bryt ihop och kom igen! Varje snedsteg är ett steg närmare perfektion. Jag har idag varit på mitt första gympass på SATS och fler ska det bli hädanefter. Det är du och jag mot fettet Åsa!

2009-09-23 @ 21:47:34
URL: http://ihja.blogg.se/
Postat av: Veronica

Ibland lär man unna sig något man gillar, annars faller man dit big times senare istället...

2009-09-25 @ 15:16:36
Postat av: Emma

Det är bra tänkt Åsa. Lika bra att lämna och ta nya tag. Var inte för hård mot dig själv, som du säger så är magontet straff nog så det finns ingen anledning att ge sig själv ännu sämre samvete.

Ha en riktigt bra helg! Kramar

2009-10-02 @ 16:57:54
Postat av: Anonym

Älskade Åsa..... alla har "dåliga" dagar och man ska inte få dåligt samvete för att man känner sig trött och lat och har lust att ta mackor! Livet ska levas och man får gärna hoppa över en träning då och då :0) Det gör jag med! KRAAAAM

2009-10-08 @ 20:22:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0