Konsten att spara

Just nu är det ju väldigt inne med "fattig-bloggar". Vanliga människor med vanliga inkomster, alternativt höga inkomster provar på att leva på "a-kassa" och "socialbidrag" som ett slags samhällstest. Jag antar att det är ett sätt att visa sympati för dem som blir utförsäkrade osv. Denna blogg är en sån till exempel http://mogis.se/. En modebloggerska som spenderar tusentals kronor i månaden på designkläder prövar på att leva på a-kassa. Om det är bra eller inte får ni själva avgöra.

Anledningen till att jag nämner detta fenomen är att jag å Micke har kommit överens om att riktigt "snål-leva" i samband med flytten. Alltså ungfär 2-3 månader. Vi kommer nämligen åka på dubbla hyror en månad eller ja trippla kan man säga, min lägehet, hans lägehet och vår nya(som vi iofs delar på). Sen vill vi spara till en ny soffa och en ny tv oxå.

Så vi har som sagt bestämt oss för att riktigt spara de här kommande månaderna. Snart är det jul och självklart kommer vi köpa lite julklappar, men inte till varandra, de pengarna lägger vi heller på lägenheten. En av sparåtgärderna är att vi försöker handla så lite mat som möjligt, vi äter helt enkelt av det vi har i skafferiet och frysen. Jag shoppar självklart inga kläder heller :P Jag kollar på inredning men unnar mig inget sånt heller. Det går faktiskt helt okej när man tänker på soffan och tvn. Man vet liksom vad målet är.

Men här om dan var vi in på Myrornas och jag kunde inte motstå den här kakburken.

Jag är väldigt svag för gamla fina burkar. Tycker det är en jättefin inredningsdetalj och man kan förvara allt möjligt i dem, så de funkar fint som förvaring oxå.
Denna lilla(den är rätt så stor faktiskt!) pärla kostade 25 kr på Myrornas vilket jag tycker är lagom dekadent när man sparar. Rosor är verkligen ett av mina absoluta favorit motiv!


Kommentarer
Postat av: Louise

Fin kakburk! =)

2009-11-29 @ 12:00:08
URL: http://lollo83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0