Avtryck

Vissa händelser lämnar stora avtryck i ens liv. Och man kommer minnas dem föralltid även om de passerat för längesen.

Jag minns en sensommar för några år sen, Jag var i ett riktigt risigt förhållande, ärligt talat mådde jag skit. Men precis som många många andra så kunde jag inte tänkta riktigt klart. Jag tänkte hela tiden att om jag väntar lite blir det bättre, det är mitt eget fel jag är en dålig flickvän, bara jag blir en bättre flickvän kommer han älska mig mer osv osv.

Min vän Ida var hemma på besök och precis som många andra så såg hon väl att jag inte var okej.
Vi satt på Java och fikade, det kommer jag tydligt ihåg. Jag vet att hon var bekymrad över min hälsa.
Hon bad mig ta en helhelg och komma och hälsa på henne i staden lite längre bort, hon ansåg att jag behövde komma bort ett tag.
Jag kommer ihåg att jag hade svårt att boka in ett datum med henne, vi får se sa jag.
Då sa hon: Nu tar du upp din kaldender så skriver vi in en helg på en gång så blir det bokat. Och det gjorde vi.

Han gick med på att jag skulle och till staden längre bort om några veckor. Han kunde ju inte hindra mig från att åka och hälsa på min bästa vän.

Jag minns oxå att pappa just då hade ett jobb rätt nära den staden. Så han skjutsade mig till Salabackar. Det var ju ändå på vägen till hans jobb.
Jag kände mig så välkommen hemma hos Ida och henns dåvarande pojkvän.
Kvällen var redan planerad, Fin middag med Ida och hennes kille och en av hans kompisar skulle komma på besök oxå. Sen skulle vi vidare till Värmlandsnations där Idas pojkvän skulle dj:a.

Jag stod i vardagsrummet och bytte om. Det ringde på dörren och jag hann precis dra på mig det gröna linnet med vita prickar på innan han dök upp i dörröppningen. D**** heter jag sa han och sträckte fram handen. Det första jag lade märkte till var så klart hans längd, killen var nästan två meter, hans otroligt snälla ögon, och hans stilrena snygga kläder.

Middagen blev otroligt lyckad. Maten var fantastik och sällskapet ännu bättre.

Vi hade otroligt kul på Värmlands, D bjöd mig på otaliga sambucashots och vi dansade hela natten.

Den där resan/ kvällen förändrade verkligen mitt liv.

Den fick mig att ta mig ur ett väldigt destruktivt förhållande.
 Den fick mig att träffa en av de underbaraste människorna i mitt liv.
 Den fick mig att inse hur mycket jag älskar Ida, Vad hon betyder för mig. och att hon verkligen är en sann vän som bryr sig och inte vänder mig ryggen när det verkligen gäller.

Så vad hände med min riddare i nöden, Herr D?

Vi hade ett fantastiskt förhållande som tog slut för att jag fortfarande var för trasig på grund av mitt tidigare förhållande och inte skunde släppa in nån.

Jag har förlåtit mig själv nu, men jag glömmer aldrig...







Kommentarer
Postat av: Carro

Ja det var tur att det ordnade upp sig så bra för dig :)

2009-02-08 @ 13:29:42
Postat av: Carin

Det var fint.

2009-02-08 @ 20:55:18
Postat av: Louise

fint kort på dig!! Tur att du kom ur det dåliga förhållandet. Kram

2009-02-09 @ 09:27:12
URL: http://lollo83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0