Nytt Fik!!!

Idag bjöd Daniel mig på det nya fiket på Flanör, Royal Coffehouse.  Skit fint där. När Daniel beskrev inredning som stilren för mig blev jag skeptiskt. Det värsta jag vet i inredningsväg är stilrent å minimalistiskt. Men jag måste säga att det var riktigt fint där. De hade liksom lyckats fått det stilrent och mysigt samtidigt. Jättefina färger oxå.
Vi käkade sallad eftersom det var middagstid. Jättegoda sallader!!! Jag tog lax och Daniel tog Parmaskinka å mozzarela, vi var båda mycket nöjda.
Men det bästa av allt med fiket måste nog vara att de har ekologiskt té. Vet inget annat fik i Gävle som har det. Det kanske finns iofs jag har inte stenkoll.
De hade inte nåt tråkigt ekologiskt earl grey té heller, utan fler sorter att välja på. Jag tog ett med fläder och äppelsmak, och det var helt underbart!
Ja jag har nog fått ett nytt favorit fik i stan :)
Jag rekommenderar det starkt!

Kommentarer
Postat av: D. Heldt

Nu finns det två bra ställen att käka på i Gävle och det är samma ägare också :)

2008-09-22 @ 21:23:32
URL: http://www.sorkmos.com
Postat av: Louise

Kanske ska testa det stället då =)

2008-09-23 @ 12:00:48
URL: http://lollo83.blogg.se/
Postat av: Carro

Ska testa det jag med :)

2008-09-23 @ 12:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0