Sex and the city

Det visade sig fram på eftermiddagen att gårdagen inte alls var helt värdelös. Eva hörde av sig och frågade om jag vill följa med henne och Anette på SATC-filmen. Så vi möttes upp på stan vid fyra och satte oss på Brända Bocken. Beställde in en flaska rött och mat. Jag käkade kyckligtoast, den va god. Inte super men god :)

Så nu till filmen då. Läs inte detta om ni inte vill veta vad som händer i den.

Först måste jag förklara min realtion till serien.
Jag gillade verkligen serien, men var inget hardcorefan, tyckte den va fjantig ibland. Men gillade grundidén om fyra vänner som verkligen njöt av singellivet och var självständiga och självförsörjande. Samantha va min favvo, för att hon hade karriär, var smart, sexig, njöt av livet(och sex...hihihi) och tog livet med en klackspark, alltid med glimten i ögat. Hon var ärlig och "out spoken".

Ja så till filmen då. Tyvärr en besvikelse. Jag förstår inte riktigt vart de fyra självständiga kvinnorna tagit vägen. Nu handlade plötsligt om att den enda sanna lyckan i livet är ett lyckat förhållande. Man skulle gifta sig och vara lycklig med en man. Och med en designerväska på armen såklart.
Och Samantha min favvo, hon hade minsann blivit värsta toffeln.
Carrie hakade upp sig på Mr Big fastän han betädde sig som ett svin.
Men nästan det värsta av allt i hela filmen, som jag nästan blev chockad när det hände. Jag bara: VAVAVA?????
Det var när Samantha blev "Tjock" och med tjock..läs  en minimal valk på magen.
Hon var olycklig i förhållandet med Smith och började därför tröstäta, och fick därav en omärkbar viktuppgång som tydligen i filmen skulle föreställa åtta kilo men snarare såg ut som ett halvt. När de visade denna scen i filmen så väste jag till min vännina Eva i sättet bredvid: Va ska det där föreställa tjock, två gånger. Vad jag egentligen hade velat göra var att ställa mig upp å skrika: VA SKA DET DÄR FÖRESTÄLLA TJOCK? FATTAR NI INTE HUR SJUKT DET ÄR!!! Vilket jag självklart inte gjorde även fast jag ville efter som jag är en rättså lugn å sansad person.

Efter filmen åkte vi hem till Eva och hade vinprovningen. En riktig en med massa småflaskor. Vi var sex personer men man lyckades bli lite på lyset ändå :) Man får göra sånt på semestern, bli berusad en tisdag och sen cykla hem till mamma och pappa i Hagaström klockan 3 på natten och stupa i säng. Så skönt att få ha en riktig tjejkväll ibland :)

Kram på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0