Lycka(d)?

Åhh ibland blir jag så less på dagens samhälle. Man ska vara så lyckad. Man ska ha de rätta prylarna, den rätta mannen (som utåt sett anses snygg och framgångsrik, en innekille!), de rätta kläderna, de rättaboende(helst nåt man äger själv, en förortsvilla eller etagevåning) man ska vara snygg(ha det rätta löshåret, lösnaglarna, fejkttuttarna osv). Åsså ska man utåt sett va lycklig. Sen hur man mår det spelar egentligen ingen roll.

Jag tror inte på att allt detta gör någon lycklig. Jag tror på att göra sig själv lycklig.

Och nu kom jag på att detta är nog inget fenomen i dagens samhälle, det har nog alltid varit så.

Jag hoppas iaf att jag inte är en sån där ytligjävel även om det är lätt att ibland trilla dit på det där tänket!
Det har jag gjort mer än en gång. Det kan jag erkänna.

Sorry för gnället, men ibland blir jag bara så less.....

Kommentarer
Postat av: Carro

Jag brukar förstå vad mina drömmar betyder :) fast inte alltid, men när de är sådär starka liksom.

2008-07-05 @ 14:40:29
Postat av: carola

Jag tycker att du skriver så mycket bra saker Åsa!!!!! Du är riktigt klok.Skriver om sånt som känns angeläget och viktigt just nu för oss i tiden typ. Jag tycker det är fint att du använder din blogg till det i alla fall. Bra att någon påminner oss om sånt som borde vara självklarheter, men ju som tyvärr inte är det för alla. Kram kram

2008-07-06 @ 08:20:49
Postat av: Lollo

"om jag någonsin vill tatuera pattarna så hugg av mig huvudet" hahahaha

2008-07-06 @ 23:10:29
URL: http://lollo83.blogg.se/
Postat av: Alicia

Bra skrive(i?)t !

Ha det bra :)

2008-07-07 @ 00:59:56
URL: http://alvedonspray.blogg.se/
Postat av: D.

"Ytlig" blir "Utbytbar" baklänges.

2008-07-08 @ 17:10:33
URL: http://www.sorkmos.com
Postat av: emma

du har sâ rätt! Och oroa dig inte, du är inte en ytlig jävel =)

2008-07-08 @ 18:23:36
URL: http://emmaimadrid.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0