Det är lördag

Det är lördag idag.
Det är fest nånstans i huset.
Klockan är kvart över nio, men jag tycker det är mitt inatten.
Inte för att jag har nåt emot att grannarna har fest. Det är lördag och jag tycker att det är rätt så mysigt att höra de dova ljuden från en förfest nånstans i huset.
Det är bara det att min dygnsrytm på nåt sätt har blivit lite rubbad.
Jag gick upp fem imorse, och jag kan säga på en gång att jag inte är van att gå upp så tidigt, jag har inga problem med att gå upp så tidigt, jag är bara inte van.
När jag cyklade till jobbet så möte jag ett gäng unga killar som var påväg hem från nån efterfest, de frågade om vägen till stan, riktigt artiga var de, trots att de förmodligen inte var nyktra :)
Liksom skumkänsla...jag var påväg till jobbet..och de var på väg hem för att sova av sig ruset.
Jag vet att allt det här låter jättelöjligt för alla er som börjar jobba typ fem på morgonen varje dag, men jag är som sagt inte van.

Nää nu kanske man ska ta och försöka sova lite, i fest bullret, det är ju trots allt en arbetsdag imorgon oxå.
Och den börjar 9.00.

Godnatt på er alla!

Kommentarer
Postat av: Lollo

min granne har haft fest förra helgen + denna + efterfester.. ganska drygt när det går hem folk från efterfesten när man själv går till jobbet :P
Hoppas du haft en bra julafton gumman.

2007-12-24 @ 23:42:10
URL: http://lollo83.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0